ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՑԱՆՑԵՐԻ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀՀ-ՈՒՄ ՄԱՐԴԿԱՆՑ ԿՅԱՆՔԻ ԵՎ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՈՐՈՇՈՒՄՆԵՐԻ ՎՐԱ

Авторы

  • Գայանե Թովմասյան Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի «Ամբերդ» հետազոտական կենտրոն

DOI-:

https://doi.org/10.53614/18294952-2022.1-69

Հիմնաբառեր․-:

համացանց, սոցիալական ցանց, օգտատեր, հարցում, Զուտ խթանման գնահատական (Net Promoter Score), հաճախորդի գոհունակության գնահատական (Customer Satisfaction Score):

Ծանոթագրություն

Հայաստանում վերջին տարիներին լայն տարածում է գտել սոցիա­լա­կան ցանցերի օգտագործումը։ 2021 թ․ հունվարի դրությամբ ՀՀ-ում 2․02 մլն մարդ օգտվում են համացանցից (բնակչության 68․2 տոկոսը)։ ՀՀ-ում 1․8 մլն մարդ սոցիալական մեդիայի ակ­տիվ օգտատերեր են (բնակչության 60․7 տոկոսը)։ Պարզելու համար, թե ինչ նպատակ­նե­րով, ինչ հաճախականությամբ են հայաստանցիները օգտագործում սոցիա­լական ցանցերը, ինչ ազդեցություն են դրանք ունենում մարդկանց կյանքի, տնտեսական որոշումների վրա, հոդվածում իրա­կա­նաց­վել է սոցիոլոգիական հարցում՝ համացանցի օգնությամբ։ Ըստ հարց­ման արդյունք­ների՝ սոցիալական ցանցերն էական դերակատարում ունեն մարդկանց կյան­քում։ Շատերն օրական մի քանի ժամ անցկացնում են սոցիալական ցանցերում՝ ընկերների հետ շփվելու, տեղեկատվություն ստանալու, ինչպես նաև աշխա­տանքային և այլ նպա­տակ­նե­րով։ Օգտատերերի մեծ մասը սոցիալական ցանցերից օգտվում են հեռախոսով, ընդ որում, մեծամասնության կարծիքով, սոցցանցերը միաժամանակ և΄ օգնում, և΄ խանգարում են իրենց։ Մասնակիցների կեսն իրենց կախվածությունը սոցիա­­լական ցանցերից համարել է միջին, իսկ 66 %-ը նշել է, որ ցանկության դեպքում կարող է ընդմիշտ դուրս գալ սոցիա­լա­կան ցանցերից։ Սոցիա­լա­կան ցանցերից հարցման մաս­նա­կիցների գոհունակությունը կազ­մել է ընդամենը 56%, իսկ զուտ խթանման գնահատականը՝ (-42)%։ Չնայած սոցիալական ցան­ցերի առավելությունն­ե­րին՝ դրանք ունեն նաև բազում բացասական կողմեր, ուստի մար­դիկ միևնույն ժամանակ և΄ գոհ են, և΄ դժգոհ սոցիալական ցանցերից։ Հիմնվելով այս տվյալների վրա՝ սոցիալական ցանցերում պետք է հաշվի առնել անվտանգության կանոնները, կա­ռա­վարել սեփական ժամանակը սոցցանցերում, և փորձել օգտվել դրանց միայն դրական կողմերից։

Հեղինակի կենսագրությունը

Գայանե Թովմասյան, Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի «Ամբերդ» հետազոտական կենտրոն

Հայաստանում վերջին տարիներին լայն տարածում է գտել սոցիա­լա­կան ցանցերի օգտագործումը։ 2021 թ․ հունվարի դրությամբ ՀՀ-ում 2․02 մլն մարդ օգտվում են համացանցից (բնակչության 68․2 տոկոսը)։ ՀՀ-ում 1․8 մլն մարդ սոցիալական մեդիայի ակ­տիվ օգտատերեր են (բնակչության 60․7 տոկոսը)։ Պարզելու համար, թե ինչ նպատակ­նե­րով, ինչ հաճախականությամբ են հայաստանցիները օգտագործում սոցիա­լական ցանցերը, ինչ ազդեցություն են դրանք ունենում մարդկանց կյանքի, տնտեսական որոշումների վրա, հոդվածում իրա­կա­նաց­վել է սոցիոլոգիական հարցում՝ համացանցի օգնությամբ։ Ըստ հարց­ման արդյունք­ների՝ սոցիալական ցանցերն էական դերակատարում ունեն մարդկանց կյան­քում։ Շատերն օրական մի քանի ժամ անցկացնում են սոցիալական ցանցերում՝ ընկերների հետ շփվելու, տեղեկատվություն ստանալու, ինչպես նաև աշխա­տանքային և այլ նպա­տակ­նե­րով։ Օգտատերերի մեծ մասը սոցիալական ցանցերից օգտվում են հեռախոսով, ընդ որում, մեծամասնության կարծիքով, սոցցանցերը միաժամանակ և΄ օգնում, և΄ խանգարում են իրենց։ Մասնակիցների կեսն իրենց կախվածությունը սոցիա­­լական ցանցերից համարել է միջին, իսկ 66 %-ը նշել է, որ ցանկության դեպքում կարող է ընդմիշտ դուրս գալ սոցիա­լա­կան ցանցերից։ Սոցիա­լա­կան ցանցերից հարցման մաս­նա­կիցների գոհունակությունը կազ­մել է ընդամենը 56%, իսկ զուտ խթանման գնահատականը՝ (-42)%։ Չնայած սոցիալական ցան­ցերի առավելությունն­ե­րին՝ դրանք ունեն նաև բազում բացասական կողմեր, ուստի մար­դիկ միևնույն ժամանակ և΄ գոհ են, և΄ դժգոհ սոցիալական ցանցերից։ Հիմնվելով այս տվյալների վրա՝ սոցիալական ցանցերում պետք է հաշվի առնել անվտանգության կանոնները, կա­ռա­վարել սեփական ժամանակը սոցցանցերում, և փորձել օգտվել դրանց միայն դրական կողմերից։

Ներբեռնումներ

Հրատարակվել է

2022-06-27

Ինչպես մեջբերել

Թովմասյան Գ. . (2022). ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՑԱՆՑԵՐԻ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀՀ-ՈՒՄ ՄԱՐԴԿԱՆՑ ԿՅԱՆՔԻ ԵՎ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՈՐՈՇՈՒՄՆԵՐԻ ՎՐԱ. Բանբեր Եվրասիա միջազգային համալսարանի, 1(1), 69–86. https://doi.org/10.53614/18294952-2022.1-69

Հրատարակում

Բաժին

ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ